Sari la conținut

Utilizare si comenzi recirculare aer in masina



Utilizare si comenzi recirculare aer in masina, mai ales ca in ultima perioada, practic, toate masinile permit activarea acelui modul de recirculare a aerului in interiorul masinii, adica asa-numita circulatie interna. Dar cu toate acestea, exista inca soferi care nu sunt siguri cand si in ce scop merita sa-l foloseasca.

Chiar daca exista soferi care detin o masina cu o astfel de optiune, unii dintre ei nu stiu pe deplin la ce folosește butonul cu o sageata din interiorul pictogramei care simbolizeaza masina, situat de obicei pe panoul comenzi de aer conditionat, sau pe regulatoarele responsabile cu incalzirea/racirea in habitaclu. Candva disponibil in principal la masinile cu aer conditionat, astazi este prezent la aproape fiecare masina si permite pornirea asa-numitului circuit inchis.

Utilizare si comenzi recirculare aer in masina

Motivul cel mai evident pentru utilizarea modului de recirculare este blocarea aerului exterior pentru a preveni intrarea prafului sau a mirosurilor in interior. Este suficient sa conduci in spatele unei masini care scoate fum din țeava de esapament cel putin o data, pentru a te convinge sa folosesti circuitul inchis. Cu toate acestea, acest mod trebuie activat inainte ca un miros neplacut sa intre in sistemul de ventilatie.

Daca se intampla acest lucru, pornirea circuitului inchis nu va face decat sa inrautateasca lucrurile, deoarece aerul poluat va circula constant in interiorul masinii. Unii producatori ofera o functie care porneste automat circuitul inchis imediat ce un senzor corespunzator detecteaza prezenta contaminarii in aerul de admisie.

Recirculare aer – risc de aburire a geamurilor

Desi circulatia interna a aerului poate parea o modalitate foarte buna de a te izola de mirosurile exterioare, exista limitari in utilizarea acestui mod. Cu aerul conditionat oprit si in masinile fara aceasta caracteristica, functionarea prelungita a sistemului de ventilatie in modul de recirculare poate duce la aburirea parbrizului si a geamurilor laterale. Mai mult, lipsa alimentarii cu oxigen din exterior poate avea ca rezultat o deteriorare a calitatii aerului din masina si pot apare dificultati in mentinerea concentrarii, precum si sa provoace oboseala si somnolenta.


Geamurile se pot aburi chiar si la masinile cu aer conditionat, deoarece acest lucru se datoreaza inertiei sistemului de ventilatie. Dar pentru ca aerul conditionat usuca aerul, aburul ar trebui sa dispara de pe geamuri imediat ce el este pornit. Daca acest lucru nu s-a intamplat, acesta poate fi un semnal pentru a verifica starea filtrului de polen. Un mecanic auto din cadrul atelierului auto poate rezolva cu usurinta aceasta problema. De asemenea, merita amintit ca functionarea prea lunga a aerului conditionat in modul de recirculare a aerului poate provoca uscarea excesiva a aerului din interiorul masinii.

Circuit inchis – racire mai rapida in interior

Modul de recirculare prezent la masina iti permite sa accelerezi procesul de racire a interiorului. Dupa cum se poate afla din manualele furnizate cu masinile, pornirea aerului conditionat in modul aer recirculat asigura o racire maxima. Datorita acestui lucru, poti de exemplu, accelera procesului de scadere a temperaturii intr-o masina fierbinte. Modul de recirculare functioneaza si invers. Cand il activezi cu incalzirea pornita, poti scurta timpul necesar incalzirii interiorului masinii.

De final

Daca masina ta prezinta cumva simptome care consideri ca sunt legate de acest subiect, sau daca ai alte probleme ce consideri ca trebuie inspectate, asigura-te ca faci o programare la unitatea noastra service auto MafServ si nu amana. Ca orice altceva la masina pe care o detii, este bine intotdeauna sa remediezi orice problema inainte ca acestea sa duca la reparatii majore.

Daca doresti sa realizezi o verificare a masinii si sa afli cat poate sa te coste, iti facem invitatia de a suna, sau de a ne vizita personal in Craiova.
Utilizare si comenzi recirculare aer in masina

Distribuie prietenilor