Sari la conținut

Sfaturi instalare si inlocuire pompa de apa



Sfaturi instalare si inlocuire pompa de apa, pentru simplul fapt ca exista cateva erori de asamblare ce sunt practicate de unii mecanici auto comozi si fara experienta. Inlocuirea pompei de lichid de racire, actionata de cureaua de distributie, poate fi atat de greoaie incat unii mecanici o neglijeaza, ori de cate ori se prezinta ocazia. Aceasta este o mare greseala, deoarece renuntarea la aceasta activitate, de exemplu la inlocuirea curelei de distributie, denota ca masina se va intoarce in atelier dupa cateva mii de kilometri, daca nu mai devreme.

Importanta inlocuire pompa de apa

Trebuie stiut ca in acest articol auto se afiseaza subiectul despre pompe actionate de o curea de distributie. Astfel de pompe trebuie intotdeauna inlocuite impreuna cu distributia, deoarece durata de viata a pompelor este similara cu cea a curelei de distributie. Daca cureaua este inlocuita la fiecare 80-90 de mii de kilometri, este foarte dubios ca pompa va dura doua intervale de inlocuire a curelei. Desigur, acest lucru se poate intampla, deoarece, probabil, poate sa se uzeze, de exemplu, dupa 150.000 kilometri. Exceptie fac modelele de masini la care cureaua de distributie este inlocuita la fiecare 200.000 kilometri, cu pompele care rezista la un kilometraj corespunzator mai mare.

Necesitatea inlocuirii pompei inainte de termenul limita

Se intampla ca pompa de lichid sa nu reziste pana la urmatoarea schimbare a curelei de distributie. Poate ca a fost de proasta calitate, sau cineva nu a inlocuit-o la timp. Semnalul principal al uzurii pompei este zgomotul crescut al acesteia. Un alt simptom poate fi o scurgere usoara de lichid de racire prin orificiul de inspectie din pompa.

Un alt simptom poate fi tulburarile in functionarea sistemului de racire. Acest lucru se intampla atunci cand paletele pompei se uzeaza, sau intregul rotor nu se mai roteste ca urmare a deteriorarii paletelor sau a rulmentului arborelui pompei. Iarna, se intampla ca paletele pompei sa inghete impreuna cu apa ramasa in loc de lichidul din sistem. In aceasta situatie, paletele pompei inghetate sunt deteriorate.

Sfaturi instalare si inlocuire pompa de apa

Este necesar sa detii un recipient pentru scurgerea lichidului de racire si sa te familiarizezi cu procedura de inlocuire a pompei la un anumit model de masina, precum si sa gasesti locatia supapelor pentru scurgerea sistemului de racire. Se intampla ca la unele modele de masini, dupa inlocuirea pompei de lichid, sistemul ar trebui sa fie purjat cu presiune, deoarece purjarea traditionala (de exemplu, prin umplerea lichidului de racire) se va dovedi ineficienta.


Trebuie avut intotdeauna mare grija la curatarea si uscarea zonei de montare a noii pompe dupa indepartarea celei vechi, urmand ca instrucțiunile de instalare sa fie urmate. Daca este necesar montarea pe garnituri, deoarece producatorul recomanda utilizarea adezivului de montaj, sau a siliconului, acest lucru ar trebui, de asemenea, tratat ca o cerinta obligatorie. Daca producatorul ofera instructiuni pentru strangerea suruburilor sau pretensionarea noii curele de distributie cu o pompa, trebuie urmate instructiunile.

O curea de distributie prea stransa poate cauza uzura prematura a noii pompe, a rulmentilor in tensionare si a rolelor de ghidare si chiar poate rupe cureaua. O curea sub-tensionata este la fel de periculoasa, deoarece slabirea poate face ca ea sa alunece de pe pinioane sau sa sară si sa distruga motorul.
De asemenea, este necesar verificarea alinierii altor componente, cum ar fi angrenajele arborelui cu came, arborelui cotit sau pompei de injectie. Abaterile pot duce la esec de sincronizare.

Dupa inlocuire

Din pacate, verificarea etanseitatii sistemului de racire poate fi efectuata numai dupa asamblarea intregului sistem de distributie si pornirea motorului (cu exceptia cazului in care mecanicul are capacitatea de a efectua o verificare a presiunii sistemului). Prin urmare, trebuie avut rabdare si verificat daca exista scurgeri numai atunci cand motorul atinge temperatura optima, termostatul se deschide si sistemul functioneaza stabil dupa aerisire.

Daca exista scurgeri in jurul pompei, se dezasambleaza din nou cureaua de distributie, reparata garnitura de montare a pompei si, la reasamblarea curelei de distributie, acordata atentie marcajelor de tensiune ale intinzatorului. Unele au doua semne pentru tensiunea corecta – primul care trebuie selectat la prima instalare, iar al doilea – potrivit pentru urmatoarea instalare, cand cureaua dintata este deja usor tensionata. Desigur, daca totul este in ordine, se reumple sistemul de racire, pentru a se asigura ca nu are aer.

De final

Daca consideri ca ai probleme cu sistemul de racire si doresti sa obti o estimare pentru reparatia ta si esti din Craiova, sau chiar zone apropiate, acceseaza pagina noastra de Contact si astfel poti intra in legatura cu unitatea noastra service auto MafServ. Iti vom oferi informatiile necesare pentru cat ar trebui sa coste reparatiile pe care doresti sa le efectuezi la masina ta si bineinteles, daca doresti, putem face o programare pentru rezolvarea problemelor.
Sfaturi instalare si inlocuire pompa de apa
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.

Distribuie prietenilor