Sari la conținut

Inlocuire bucse brat inferior fata VW Passat



Inlocuire bucse brat inferior fata VW Passat, acea bucsa de cauciuc-metal a bratului basculant, care se roteste in jurul axei suruburilor de montare si atenueaza vibratiile transmise de bratul oscilant. Tipul de suspensie determina numarul de bucsi. In cea mai simpla configuratie, exista doua brate, una pe fiecare parte a axei de directie.

In zona de fixare, fata si in spate, aceste brate au bucsi. Bucsa bratului triunghi fata este diferita de bucsa bratului spate. In acest articol, se face referire la o astfel de bucse, amplasata in zona de fixare din spate a bratului.

Inlocuire bucse brat inferior fata VW Passat

Aceste piese din cauciuc si metal, din sistemul de suspensie, se uzeaza si necesita inlocuire frecventa. Din pacate, bucsele nu sunt singura parte a masinii care poate fi inlocuita. Exista brate cu bucse care nu pot fi inlocuite. In astfel de cazuri, trebuie cumparat un brat basculant complet nou, ceea ce face ca si costurile sa fie mult mai mari.

Bucsa bratului oscilant ar trebui sa reziste in medie la 20–30 mii de kilometri. In timpul inspectiei tehnice anuale, de la o statia de control al vehiculelor, sistemul de suspensie, inclusiv bucsile, ar trebui sa fie verificat. Pana atunci, un sofer poate descoperi defectiunea, identificand simptomele care urmeaza.

Senzatie de deterioare
Jocul componentelor suspensiei nu ramane pasiv la comportamentul masinii. Astfel de simptome cauzeaza o manevrare si o senzatie mai putin precisa a unei masini, ceea ce face dificil pentru sofer sa schimbe directia cu incredere si fara probleme si sa conduca firesc.


Vibratii in volan
Rotilemasinii sunt conectate la sistemul de directie si la suspensie. Sistemul de directie primeste impactul rotilor care nu este amortizat de componentele suspensiei deteriorate. In consecinta, poti sa simți vibratii in volan atunci cand traversezi denivelari.

Lovituri metalice
Nu este suficient ca loviturile metalice din zona de suspensie a masinii sa apara doar atunci cand se lovesc de o bordura sau o trec peste groapa. Jocurile din suspensie pot genera zgomot atunci cand se ruleaza normal, fara probleme.

Fisuri vizibile
Bucsele din cauciuc-metal ale bratului oscilant nu fac zgomot din cauza jocului, dar arata vizual ca trebuie inlocuite. De obicei, piesa de cauciuc se rupe la jumatatea latimii si se raspandeste in jurul perimetrului sau.

Durata inlocuirea bucsi brat inferior fata

Pentru a inlocui o bucse a unui brat inferior Volkswagen Passat, in cazul de fata model B7 (vezi imagine), nu este nevoie de demontarea in totalitate a bratului, bucsa putand fi inlocuita fara presa. Procedura corecta de inlocuire a bucselor bratelor oscilante, necesita doar o departare a zonei de fixare a bucsei, de suportul de fixare.

Cu alte cuvinte, nu este nevoie sa fie scos bratul de pe masina, pentru a fi inlocuita bucsa pozitionata in zona din spate. Nivelul de complexitate al sistemului de suspensie nu este atat de ridicat, timpul necesar pentru inlocuirea bucselor, la ambele brate, nu poate depasi 30 de minute.

Tot acest timp se incadreaza in suspendarea masinii pe un elevator, desurubarea celor 3 suruburi de fixare, extragerea pe rand bucsei vechi si inlocuirea cu cea noua. Toate aceste operatiuni pot fi executate cu rapiditate, doar ca, intotdeauna trebuie avut in vedere ungerea suruburilor, pentru o cat mai comoda dezasamblare in viitor a acestor modele de bucsi.

Daca nu se face o astfel de ungere simpla, exista posibilitatea ca la urmatoarea operatiune de inlocuire, un surub sa cedeze si sa se reteze in suportul de fixare.

Aliniere dupa inlocuirea bucselor bratelor oscilante

Geometria rotilor nu ar trebui sa fie afectata de interferenta cu sistemul de suspensie. Dar, atunci cand se intampla ceva cu sistemul de directie, unghiurile rotilor trebuie resetate. Dupa inlocuirea componentelor suspensiei, poti verifica si ajusta alinierea masinii, dacă cansideri ca nu functioneaza bine.

Poate ca o convergenta a fost stabilita mai devreme, folosind elemente de suspensie care au fost partial uzate. Cu noile bucse, se poate provoca o noua rigiditate a sistemului si o setare diferita a rotilor.

Bucsele bratelor oscilante trebuie inlocuite amandoua

Deoarece inlocuirea bucselor intr-o singura parte modifica rigiditatea suspensiei in întregul vehicul, bucsele bratelor suspensiei trebuie inlocuite in pereche. Inlocuirea bucselor pe ambele parti este recomandata, deoarece masina poate fi instabila.

Din punct de vedere economic, nu ar merita repararea unei laturi, avand in vedere durabilitatea lor relativ scazuta (20–30 mii km). Masina ar reveni la un atelier auto in scurt timp, cu o defectiune pe partea care nu a fost inlocuita.

De final

Inlocuirea unei bucse de brat nu necesita un mecanic cu mare experienta, dar, mecanicul ar trebui sa fie responsabil pentru inlocuirea bucselor prin metode realizate intr-un atelier si nu la domiciliu. O uzura mai rapida a bucselor bratelor suspensiei si un comportament imprevizibil al masinii la viraje, pot fi rezultatul inlocuirii incorecte a acestora.

Se recomanda ca un mecanic calificat sa inlocuiasca bucsele uzate, asa cum se procedeaza in cadrul atelierului de reparatii auto MafServ, atelierul care iti face invitatia, daca ai astfel de probleme la masina, de a suna si de a face o programare, sau de a ne vizita personal in Craiova, afland detalii prin accesare Pagina Contact.
Inlocuire bucse brat inferior fata VW Passat

Distribuie prietenilor