Sari la conținut

Cele mai bune motoare pe benzina



Cele mai bune motoare pe benzina, motoare din clasele lor si pe care le recomandam pentru masinile second hand, adica modele rulate. Motivul acestui subiect consta in faptul ca in zlele actuale, peste 7 la suta din masinile noi care parasesc showroom-urile sunt cu motoare pe benzina. Interesul pentru astfel de motoare este in crestere si pe piata auto second. Asa ca, iata care sunt motoarele pe benzina care pot fi recomandate la masinile care au cel putin cativa ani.

Cele mai bune motoare pe benzina

In mediul online auto, probabil ai citit de multe ori despre motoare recomandate si nerecomandate la masinile second si unde s-au prezentat zeci de propuneri. Am facut o lista compacta si am ales cele mai bune motoare din trei categorii. Ce am luat in considerare?

In primul rand, daca proiectarea, dupa ani de functionare, s-a dovedit a fi de succes, daca nu distruge bugetul proprietarilor de masini si daca acestea sunt suficient de ieftine pentru a fi reparate. De asemenea, am luat in considerare disponibilitatea motorului in diferite modele masini, deoarece in epoca actuala a cooperarii intre producatori, un tip de motor poate alimenta masinile de mai multe marci.

Motoarele pe care le-am luat in calcul, nu puteau fi cele mai noi modele, despre care stim inca putin, dar nici motoare nu sunt prea vechi. In opinia noastra, cele care se afla pe piata de cel puțin 6-7 ani au fost potrivite pentru evaluare, dar, pe de alta parte, si cele care au fost intrerupte nu mai devreme de 2010.

Am impartit motoarele nu numai dupa tipul de combustibil, ci mai ales pe categorii de capacitate. Am ales trei esalonari. Primele sunt motoarele cu o capacitate de pana la 1600 cm³, adica motoarele care alimenteaza cele mai mici masini, din segmentul B si compacte. A doua esalonare include motoare cu o capacitate de peste 1600 cm³ si pana la 2000 cm³.


Aceste tipuri de motoare ruleaza de obicei pe masini compacte, dar si la masini de gama medie. Ultima categorie, include toate motoarele de peste 2 litri, dar ne-am concentrat doar pe cele care au fost oferite la mai multe masini diferite sau la masini destul de populare, asa ca nu am tinut cont de rarele V8-uri americane sau V6-uri japoneze.

Categorie pana in 1600 cm³

Dintre toate motoarele pe benzina cunoscute, am ales doua, pentru ca era greu sa ne hotatam care dintre ele era mai bun. Interesant este ca sunt structural aproape la fel si au fost produse de companii care coopereaza intre ele in domeniul motorinelor. Daca nu ar fi designul complet diferit al unitatii de sincronizare, s-ar putea chiar banui ca este acelasi motor. Este vorba despre unitatea turbo de 1.4 litri de la Fiat si Opel, mai exact 1.4 T-Jet si 1.4 Turbo.

Asemanarile sunt turboalimentarea, injectia indirecta, o volanta cu masa dubla si o cilindree care difera doar cu 4 cm³. Parametrii sunt, de asemenea, similari, ceea ce nu este surprinzator. Versiunea de baza a motorului Fiat are o putere de 120 CP, alte versiuni populare sunt 150 si 180 CP. De asemenea, designul Opel atinge o putere de 120 CP, dar exista si versiuni de 140 si 150 CP. Ceea ce au in comun aceste motoare este fiabilitatea peste medie si cooperarea excelenta cu instalatiile de gaz.

Motorul Fiat a debutat in 2007 cu Bravo II, care, de altfel, a fost castigatorul de care am tinut cont la generatia compacta si accesibila. Motorul 1.4 T-Jet este proiectat pentru a alimenta masini compacte si masini mai mici. Si-a gasit calea doar sub capota masinilor italiene, de asemenea Alfa Romeo si Lancia.

Din punct de vedere tehnic, nu a fost folosit nimic care sa provoace vreo ingrijorare deosebita. Exista o volanta cu masa dubla, iar defectiunile sale sunt rare. Singurul derapaj este corpul crapat al turbocompresoarelor, dar aceasta nu este o afectiune care prejudiciaza toate masinile. Cureaua de distributie este responsabila pentru transmisia de distributie, care trebuie inlocuita aproximativ la fiecare 100.000 km.

Motorul Opel a debutat ceva mai tarziu, in 2009, iar sarcina sa a fost putin diferita. Trebuia sa ruleze practic toate modelele de marca, precum si Chevrolet-urile oferite pe piata europeana. Astfel, vei intalni motorul 1.4 Turbo, atat la micul Corsa cat si in greul Insignia. Acesta alimenteaza cel mai mic Opel Adam si cel mai mare Chevrolet Orlando. Poate fi gasit pe modele de toate segmentele.

Din punct de vedere tehnic, este putin mai complicat prin utilizarea unui sistem de sincronizare variabil al supapelor. Un lant durabil este responsabil pentru antrenarea rolelor. Are mai putine defecte decat motorul Fiat. Disponibilitatea sa ridicata in diverse masini vorbește pentru asta, dar singurul aspect sportiv in care este folosit, este Opel Adam S. Intre timp, motorul Fiat a alimentat atat Abarth 500, Grande Punto, cat si Alfa Romeo MiTo sau Giulietta.

Motorul Volkswagen 1.6 MPI

VW 1.6 MPI (8V) – folosit la masinile Volkswagen, Audi, Skoda si Seat, este perfect pentru cooperarea cu instalatia de gaz, durabil si foarte fiabil. Chiar daca are probleme minore, acestea nu afecteaza mobilitatea masinii. Este disponibil la multe masini diferite, datorita prezentei sale in concernul VW AG. Din pacate, nu are parametri atat de buni, iar puterea sa maxima este de 102 CP.

Este folosit la masini compacte gen Audi, Seat, Skoda si VW din 1995, pana in 2013 (Octavia II). Este prezent si la modele mai mici, precum Skoda Fabia, Seat Ibiza sau VW Polo, precum si la Audi A4, VW Passat sau Seat Exeo.

Alte motoare foarte recomandate din aceasta clasa

* Ford 1.6 Zetec – cunoscut in primul rand de la Focus, bun chiar si cu turbo si injectie directa;
* Hyundai/Kia 1.4-1.6 16V – motoare din seria Gamma, simple si foarte durabile;
* Honda 1.2/1.4 i-VTEC – motorul din familia L, folosit la Honda Jazz este ideal;
* Opel 1.6 Ecotec – vechiul motor, a „supravietuit” pana in zilele noastre. Versiunile cu turbocompresor sunt la fel de bune ca si fara el;
* Toyota 1.6 Valvematic – succesorul motoarelor din seria VVT-i, folosit aproape neschimbat pana astazi;
* VW 1.4 MPI – cel mai bun de la sfarsitul productiei, gasit in principal la Skoda Fabia si Seat Ibiza;

Motoare peste 1600 cm³ si pana la 2000 cm³

Dintre cele trei motoare, pe care le-am luat în considerare, toate erau disponibile doar de la o singura companie si la cateva modele. Totusi, dintre motoarele pe benzina de 2 litri de la Ford, Honda si Nissan, am ales pe cel din urma. Celebrul motor K20 este probabil cel mai bun motor din clasa sa si, in acelasi timp, din istoria industriei auto. Nu pentru ca este lipsit de defecte, ci pentru ca este dificil sa gasesti o constructie mai durabila, rezistenta la neglijenta si la exploatare. Singurul motiv pentru retragerea sa, in 2010, au fost standardele de emisie.

Motor BMW 2.0i

BMW 2.0i – un motor cunoscut sub diferite coduri N42, 43, 45 si 46, care a propulsat cu succes BMW seria 1, 3, 5, precum si crossover-ul sport Z4 sau X3. A debutat ca un succesor de mare succes al R6 de 2 litri din BMW Seria 3 E46. S-a dovedit a fi mai bun din toate punctele de vedere, desi este greu sa convingi fanii marcii. Ofera putere de la 122 la 180 CP si o dinamica surprinzator de buna.
Folosit de exemplu la: BMW seria 1, seria 3 de la E46, seria 5 de la E60, X1, X3, Z4.

Alte motoare foarte recomandate din aceasta clasa

* Alfa Romeo 1.75 TBi – unul dintre putinele motoare Alfa Romeo cu adevarat de succes, ruleaza pe modele mai noi 159, Giulietta QV sau chiar 4C;
* Ford 2.0 Duratec – singurul motor rezonabil din Mondeo II si un motor cu adevarat solid, aspirat natural, care a fost inlocuit cu motoare EcoBoost;
* Nissan/Renault 2.0 16V – cunoscut sub codul MR si renumit pentru fiabilitatea sa;
* Opel 2.0 Turbo – un motor excelent pentru a conduce un Insignia mare si, in acelasi timp, durabil;*
Toyota 2.0 Valvematic – folosit pana in zilele actuale, ruland pe RAV-4 sau Avensis;

Motoare peste 2000 cm³

La aceasta categorie, alegerea a fost dificila pentru ca avem doua favorite. Unul dintre ele este fenomenul motor 3.0i de la BMW, cu denumirea N52 si mai târziu N53. A doua, este motorul supraalimentat cu 5 cilindri de la Volvo, cu o capacitate de 2,5 litri. Totusi, alegerea am facut-o pentru cea din urma. Motorul BMW impresioneaza prin cultura sa de lucru, dar sunetul motorului turbo cu 5 cilindri poate fi si mai atragător. Acesta este un motor care a debutat la mijlocul anilor 90 si, ca si Honda K20, a fost retras doar din cauza emisiilor de evacuare.

A alimentat multe modele Volvo, in special cele sportive. Interesant este ca si-a gasit locul si sub capota Focus ST si RS. Singurele sale dezavantaje sunt… avantajele sale. Puterea uriasa (de la 190 CP in sus) si sunetul minunat, incurajeaza conducerea dinamica, asa ca, nu este de mirare ca un astfel de motor poate fi condus. Din pacate, renovarea nu da roade, dar la masinile normale precum Mondeo, Volvo S60 sau XC70, te poti aștepta la o durabilitate deosebita. Am ales acest motor si dintr-un alt motiv si anume, nu va mai exista niciodata un astfel de 5 cilindri.

Motorul BMW 3.0i

BMW 3.0i – cunoscut sub numele de N52, N53, N54, face parte din a doua denumire cu injectie directa. Toate durabile, iar model N52 este destul de ieftin de reparat. Puternic si economic, cu o cultura de lucru ridicata, este folosit de exemplu la: modele sport si standard BMW, inclusiv seria 3 E46, seria 5 E60 si X5.

Alte motoare foarte recomandate din această clas

* Honda 2.4 i-VTEC – cunoscut sub numele de K24, folosit in principal la Accord. Unul dintre ultimele motoare cu patru cilindri mai mari de 2 litri care au fost vandute oficial;
* Nissan/Renault 3.0-3.5 V6 – motoare utilizate la modelele Renault mari si Nissan-uri sport si off road, durabile si dinamice;

De final

Desi motoarele pe benzina consuma mult mai mult combustibil decat motoarele diesel, costurile lor de functionare se compenseaza de obicei atunci cand apare o defectiune majora la un turbodiesel complex. Motoarele alimentate cu benzina, nu au echipamente atat de sensibile si costisitoare, responsabile de reducerea emisiilor de evacuare (cum ar fi un filtru de particule diesel) si, prin urmare, riscul de a cheltui cateva mii de lei pentru reparatii este mult mai mic.
Cele mai bune motoare pe benzina
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.

Te asteptam cu o recenzie si pe Google si pentru care iti multumim!

Distribuie prietenilor