Sari la conținut

Cauze turație motor fluctuantă



Cauze turație motor fluctuantă, pot fi cauzate de mai multe probleme, mai ales ca defectele de turație ale motorului pot fi cauzate de o varietate de motive, inclusiv probleme mecanice sau electronice. Iată in acest articol câteva dintre cele mai frecvente cauze ale fluctuațiilor de turație a motorului.

Inainte de  toate, pentru a diagnostica cu precizie cauza turației motorului fluctuante, este recomandat să ne consulți, mai ales ca suntem un service auto calificat. Un mecanic va putea efectua teste și scanări pentru a identifica problema și va putea face reparațiile necesare pentru a remedia această situație.

Cauze turație motor fluctuantă

Cauzele turației motorului fluctuante pot fi diverse și pot varia în funcție de modelul și starea motorului, dar iată, prin randurile care urmează, câteva posibile cauze.

Probleme cu sistemul de alimentare cu combustibil
Injectoare murdare sau defecte, pot duce la o distribuție incorectă a combustibilului în camera de ardere. O pompă de combustibil defectă poate furniza presiune inadecvată de combustibil către injecție. Filtrele de combustibil înfundate pot restricționa fluxul de combustibil, iar un amestec inadecvat de aer/combustibil în camera de ardere poate duce la turații fluctuante.

Probleme la sistemul de admisie a aerului
O admisie de aer blocată, sau un filtru de aer murdar, poate afecta cantitatea de aer care intră în motor. Defecțiuni ale senzorului MAF (masă de aer) sau ale senzorului de temperatură a aerului de admisie pot furniza date incorecte calculatoarelor de control ale motorului.


Probleme cu sistemul de aprindere
Cablurile sau bujiile de aprindere murdare sau defecte pot duce la aprindere ineficientă a amestecului combustibil-aer. Un distribuitor, sau bobină de aprindere defecte, pot afecta și ele aprinderea. Bujiile uzate sau cablurile de aprindere defecte pot provoca, de asemenera, un amestec necorespunzător de aer/combustibil și turații fluctuante.

Senzori defecti
Senzorii de oxigen (O2), sau senzorii de poziție ale arborelui cu came (CMP), sau arborelui cotit (CKP), pot furniza date incorecte calculatorului de control al motorului. Senzorii sau modulele care controlează turația motorului pot fi defecte sau pot avea conexiuni slabe, ceea ce poate duce la fluctuații ale turației.

Probleme cu supapele sau sistemul de distribuție
Valvelele sau arborele cu came, pot avea uzură sau pot fi defecte, ceea ce poate afecta ciclul de admisie și evacuare. Probleme la lanțul de distribuție sau curea de distribuție, pot afecta sincronizarea corectă a supapelor.

Scurgeri de vacuum
Pierderile în sistemul de vacuum pot afecta funcționarea corectă a supapelor și a altor componente legate de controlul motorului.

Defecțiuni la calculatorul de control al motorului (ECU)
ECU-ul poate dezvolta defecte sau poate avea probleme de comunicare cu alte componente ale vehiculului.

Probleme la sistemul de evacuare
Un sistem de evacuare înfundat, sau cu scurgeri, poate afecta evacuarea gazelor de ardere, ceea ce poate duce la fluctuații în turația motorului.

De final

Acestea sunt doar câteva exemple și, în funcție de modelul și starea motorului, pot exista și alte cauze posibile. Dacă întâlniți o turație fluctuantă a motorului, este recomandat să consultați un specialist în motoare sau un mecanic pentru a diagnostica și a remedia problema.

Pentru a diagnostica cu precizie problema, este recomandat să ne vizitezi, pentru ca un mecanic specializat să îți evalueze mașina și să identifice cauza exactă a fluctuațiilor turației motorului. Tot ce trebuie făcut este de a suna si de a face o programare, sau de a ne vizita personal in Craiova.
Cauze turație motor fluctuantăDaca doresti sa faci comentarii la unul dintre aceste articole auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.

Distribuie prietenilor