Sari la conținut

Sistemul Start Stop-avantaje si dezavantaje


Sistemul Start Stop-avantaje si dezavantaje, avand in vedere ca multe masini de generatie noua sunt echipate standard cu un sistem pornire-oprire. Este acea optiune de oprire automata a motorului dupa oprirea masinii, prin ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj si repornirea automata a motorului cand se apasa din nou ambreiajul. O optiune care este pentru a reduce consumul de combustibil si a contribui la protectia mediului. Poate fi dezactivata prin butonul corespunzator de pe tabloul de bord, sau de pe consola.

Sistemul start-stop se gaseste cel mai adesea la masinile diesel si pe benzina cu un turbocompresor, cu o capacitate mai mare a motorului, fiind modele auto care au fost intotdeauna acuzate ca emit mai multi poluanti in atmosfera. Cu toate acestea, beneficiile reale ale includerii acestui sistem sunt discutabile. Da, functionează bine in oras, in ambuteiaje, sau cand se sta la o trecere de cale ferata, dar cele cateva zeci de secunde, cand sistemul opreste motorul, nu ofera atat de multe economii pe cat au promis producatorii.

Aceasta este o solutie conceputa pentru a reduce arderea si astfel a reduce emisiile de evacuare. Functioneaza bine mai ales in condusul prin oras, in ambuteiaje. Cand masina se opreste, motorul este oprit automat si repornit atunci cand soferul apasa din nou pedala de ambreiaj, sau ia piciorul de pe frana, fiind o solutie dedicata masinilor cu transmisie automata, moment in care sistemul isi face cu adevarat treaba. In prezent, este instalat standard la marea majoritate a modelelor noi de autoturisme oferite de aproape toti producatorii.


Sistemul Start Stop-avantaje si dezavantaje

Implementarea acestui tip de optiune creste, fara indoiala, sarcina de pornire asupra motorului a bateriei auto. Turbina si transmisia automatăapot suferi, de asemenea, de opriri si porniri frecvente ale motorului. Din fericire, producatorii de autoturisme recunosc aceste tipuri de probleme prin instalarea unor componente special gandite cu durabilitate mai mare la masini. Este de remarcat faptul ca la masinile cu instalatie electrica bazata pe sistem de 48 de volti, cu sisteme hibride, sistemul start-stop este si mai avansat. Motorul cu ardere intr-o astfel de masina poate fi oprit chiar si in timpul conducerii.

Cumpararea unei masini second hand cu sistem start stop

Trebuie amintit ca orice masina second trebuie verificata cu atentie, mai ales ca exista o serie de instrumente si posibilitati pentru aceasta. De asemenea, masina ar trebui sa fie supusa unei diagnosticari de specialitate intr-un atelier auto la alegerea cumparatorului de preferinta si nu de vanzator. In timpul unei astfel de inspectii in atelier, ar trebui verificate electromotorul, alternator, daca baterie este descarcata si, eventual, chiar un turbocompresor si bineinteles motorul.

Merita stiut ca sistemul Start-Stop a fost conceput astfel incat sa nu porneasca atunci cand conditiile nu sunt favorabile pentru acesta. Acest lucru se intampla atunci cand:
– motorul nu este suficient de incalzit;
masina se afla pe o panta;
– centurile de siguranta  nu sunt fixate;
– o usa sau capota nu este inchisa;
– turbocompresorul  are nevoie de racire;
– bateria masinii este descarcata;

Concluzie

Sistemul Start-Stop ofera in prezent doar economii temporare si nesemnificative pe durata de viata initiala a masini. In urmatorii ani, soferul va fi obligat sa acopere costurile mai mari de reparatii ale componentelor complexe.


Multi soferi, din grija pentru turbocompresor, electromotor si alte elemente mentionate, opresc sistematic sistemul prin activarea butonului, prelungind durata de viata a componentelor individuale. Banii economisiti la combustibil, vor fi consumati mai mult la reparatiile de intretinere dupa aproximativ 100 – 150 de mii de kilometri.
Sistemul Start Stop-avantaje si dezavantaje

Distribuie prietenilor