Sari la conținut

Incalzire motor masina inainte de a conduce


Incalzire motor masina inainte de a conduce, care poate apare ca un mit sau o necesitate, mai ales ca multi soferi, inainte de a porni pe drum, asteapta cateva minute ca motorul sa se incalzeasca, dupa ce acesta este pornit. Acest aspect pare a fi necesar pentru a distribui mai bine uleiul in motor si, astfel, imbunatairea lubrifierii si reducerii rezistentei. In practica, insa, o astfel de actiune nu are sens.

Chiar si la masinile mai vechi, este mai usor sa obti o temperatura mai mare a motorului in timpul conducerii decat la ralanti. Desigur, daca te deplasezi incet, se permite timp motorului sa ajunga la temperatura optima.

Ulei in motor

Uleiurile de motor moderne, in special uleiurile sintetice, au o vascozitate buna atat la temperaturi scazute, cat si la temperaturi ridicate. Prin urmare, atunci cand se schimba uleiul in mod regulat, nu trebuie sa te temi de distributia lui necorespunzatoare in interiorul motorului, indiferent de conditiile meteorologice de afara.


Desigur, atunci cand sunt temperaturi de inghet foarte severe, merita sa astepti cateva minute inainte de a demara, dar in alte situatii este complet inutil. Mai rau, o astfel de actiune contribuie la un consum mai mare de combustibil, la poluarea mediului si la deteriorarea mai rapida a componentelor motorului, avand in vedere ca stationarile lungi la ralanti scurteaza durata de viata a motorului.

Functionarea prelungita la ralanti este o problema neagreata de catre alternator, cel responsabil cu furnizarea de energie electrica tuturor consumatorilor din masina. Prin urmare, chiar si atunci cand stai intr-un ambuteiaj, sau in fata unei treceri de cale ferata care este inchisa mai mult de 2-3 minute, incearca si opreste motorul.

Schimbarea de viteze

Nu este necesar sa incalzesti motorul, dar atunci cand incepi sa conduci si trebuie sa bagi in viteza, trebuie avut in vedere ca o pornire brusca a unui motor rece poate duce la deteriorarea treptata a acestuia, ceea ce pe termen lung poate insemna reparatii auto costisitoare. Cand pornesti din treapta unu de viteza, lin, fara bruscari, si cresti treptat turatiile, motorul se incalzeste etapizat, ceea ce favorizeaza distributia optima a uleiului, iar printr-un condus incet, motorul se va incalzi mult mai repede decat atunci cand stationeaza, la ralanti.

Daca incepi deplasarea brusc, imediat dupa pornirea unei masini reci, pot aparea probleme cu arderea amestecului de carburant, ceea ce inseamna de obicei ca intra in exces carburant in ulei, sau in sistemul de evacuare. In plus, atunci cand uleiul este rece si incerci sa pornesti motorul la turatie mare, lubrifierea necorespunzatoare poate cauza componentelor motorului, inclusiv kitului de distributie.


Incalzire motor masina inainte de a conduce

Pentru a obtine efectul satisfacator al incalzirii rapide a motorului, ar trebui sa conduci la turatia medie a motorului. Astfel, motorul se roteste cat este necesar pentru a atinge o turatie data, dar fara a avea o sarcină excesiva. Este bine sa mentii turatiile la aproximativ 2000-2500 rpm, timp de un minut sau doua dupa, inainte de inceperea deplasarii. Acest lucru va permite incalzirea mai repede nu numai a motorul in sine, ci si a uleiului.

Pornire la rece

Pornirea la rece este o sarcina mult mai mare pentru sistemul electric decat la temperaturi ridicate. Bateria rece trebuie sa furnizeze imediat mult curent electromotorului, cel care pune motorul in miscare. Aceasta, la randul sau, rece si fara o lubrifiere adecvata, porneste mai greu decat atunci cand este cald. Prin urmare, merita sa astepti un timp dupa ce pui contactul, inainte de a roti cheia, iar cand se sting majoritatea martorilor din bord, sa intorci cheia mai departe.


Acest lucru este deosebit de important in cazul motoarelor diesel, care sunt mai greu de propulsat decat motoarele pe benzina. Prin urmare, se folosesc sisteme de incalzire si baterii mai puternice. Dupa ce intri in masina pe perioada de iarna, roteste cheia suficient pentru a pune contactul. Cea mai importanta este afisarea despirala portocalie, care inseamna incalzirea bujiilor incandescente. Cand aceasta se stinge, motorul este gata de pornire, dar sa-l mai lasi cateva secunde inainte de start.

Cel mai bine este sa nu supraincarci bateria cu alte dispozitive, precum lumini sau sistemul audio, înainte de a porni vehiculul. Lasa-le sa fie oprite in momentul pornirii.

De final

Ca si concluzie, este mai bine sa nu incalzesti motorul cand masina este stationata. Obtinerea unei temperaturi potrivita mai repede, se realizeaza in timp ce conduci, decat atunci cand masina este stationata si functionează la turatii mici. Totusi, in conditii de inghet sever, merita sa astepti 2-3 minute inainte de a demara, pentru ca uleiul sa se raspandeasca.
Incalzire motor masina inainte de a conduce

Distribuie prietenilor