Sari la conținut

Amestecarea lichidelor de racire



Amestecarea lichidelor de racire, sau mai bine scris, ce fluide pot fi combinate, stiind ca lichidul de racire este conceput pentru a raci motorul masinii, astfel incat sa nu se supraincalzeasca. De obicei, acesta este inlocuit aproximativ la fiecare 3-5 ani. Dar, exista situatii in care este necesara completarea lichidului de racire. Si aici apar indoielile. Poti amesteca lichidul de racire? Amestecarea lichidului de racire cu apa va cauza defectiuni?

Tipuri de lichid de racire

Producatorii folosesc diferite combinatii si masuri pentru ca lichidele de racire sa fie cat mai eficiente. Doar parametrii lichidelor de racire sunt constanti. Tipurile dupa compozitie sau, mai degraba, dupa tehnologia de fabricatie, au urmatoarea denumire:
* IAT – componentele principale sunt compusi anorganici – nitrati si silicati, care formeaza un strat protector in intregul sistem de racire. Trebuie inlocuit la fiecare 2 ani, timp dupa care poate precipita sedimente care vor bloca canalele de racire. Este folosit mai degraba la modelele mai vechi.

* OAT – contin acizi organici, care formeaza si un strat protector in sistemul de racire – putin mai subtire decat IAT, dar la fel de bun. Lichidele OAT pot fi turnate in radiatoare care nu au lipituri cu plumb. Lichidele se racesc bine si pot ramane in sistemul de racire pana la 5 ani.

* HOAT – un lichid care combina silicatii si acizii organici. Destinat in principal modelelor de masini mai noi, cu sistem de racire din aluminiu. De asemenea, poate fi folosit pana la 5 ani.

Pe rafturile magazinelor auto, vedem si diferite culori de lichide de racire: roz, albastru, verde. Poate parea ca o culoare a lichidului de racire conteaza si inseamna diferite tipuri de lichide de racire – ei bine, nu. Culorile indraznete faciliteaza localizarea scurgerilor, in cazul unor probleme cu sistemul de racire.


Amestecarea lichidelor de racire

In general, poti amesteca lichide de racire de culori diferite, dar este important ca acestea sa fie produse sub aceeasi tehnologie. Amestecarea lichidelor de racire IAT si OAT, nu va provoca defectiuni semnificative, dar va slabi proprietatile de protectie. Daca trebuie sa adaugi imediat lichid de racire, amestecarea acestuia cu lichid de racire multifunctional este cea mai bună solutie. Aceste informatii pot fi gasite pe eticheta ambalajului. Deci, daca poti amesteca sau nu lichidul de racire, depinde si de materialele din care este realizat sistemul de racire al masinii.

Amestecarea lichidelor de racire cu o cantitate mica de apa nu ar trebui sa fie o problema, atata timp cat se foloseste apa distilata. Apa simpla, de la robinet, poate duce la acumularea de calcar, ceea ce provoaca rugina sistemului. De asemenea, trebuie amintit ca amestecarea lichidului de racire cu apa, determina diluarea acestuia si, astfel, scade parametrii. In timpul iernii, o astfel de amestecare a lichidelor de racire cu apa, va reduce rezistenta la inghet.

Prin urmare, este mai sigur si mai ieftin sa adaugi lichid de racire, chiar si cel mai ieftin, decat sa folosesti apa si apoi sa repari masina la un atelier auto.

Cum se adauga lichid de racire in radiator

Majoritatea masinilor au un rezervor de expansiune cu nivel, existand astfel informatii despre cantitatea maxima si minima. Lichidul de racire trebuie adaugat cand motorul este rece. Desurubeaza capacul vasului de expansiune si toarna lichidul de racire. Completarea trebuie să fie lenta, deoarece nivelul lichidului nu trebuie sa depaseasca maximul marcat.

Lichidul de racire se adauga in radiator doar in cazul unor deficiente mari. Desurubeaza busonul radiatorului si toarna suficient lichid de racire pentru a umple intregul sistem. Porneste motorul si condu cativa kilometri, timp suficient ca motorul sa se incalzeasca. Apoi verifica pe lateralul vasului de expansiune care este cantitatea de fluid. Daca inca nu este suficient, adauga lichid, dar numai in rezervor.

Multi mecanici sunt surprinsi cand un client intreaba daca lichidul de racire poate fi adaugat sau inlocuit. Cand nivelul sau este normal, teoretic, nu ar trebui sa fie nevoie. Cu toate acestea, se uita ca totul are o data de expirare, asa cum este si lichidul de racire. De-a lungul anilor, isi poate pierde proprietatile, ceea ce nu va afecta in mod favorabil functionarea motorului.

In atelierele de reparatii auto, asa cum este si MafServ, poti cere sa verifici proprietatile fluidului. Daca parametrii sai sunt scazuti, va trebui inlocuit. In plus, merita sa ai lichid universal in portbagaj. Prezenta lichidelor de racire, noi si universale, poate fi necesara pe un traseu mai lung.

Contacteaza-ne la atelierul de reparatii auto daca din masina ta se scurge lichid de racire, pentru a constata si verifica in amanunt. Poti face o programare si te asteptam in locatia noastra din Craiova, pentru a descoperii ca nu gresesti sa ne vizitezi, pentru a deveni un client care sa fie respectat si apreciat.
Amestecarea lichidelor de racire
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole, te asteptam cu un like pentru pagina noastra de Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.
La acest link poti lasa un review si pentru care iti multumim!

Distribuie prietenilor